blågrå undranden

Hallå! Denna morgon har jag lite olika vetenskapliga frågeställningar (helt vetenskapliga, har inte någonting med till exempel, för att dra till med nåt.. min frukost att göra) som jag skulle vilja ha svar på. Så jag tänker att ni kan ju svara bäst ni kan nere i kommentarsfältet. Okej.. här kommer det...
 
-Visst existerar det både bra och dåligt mögel? Som penicillin, t.ex. är ett bra mögel...
-Visst borde det vara så att mögel inte är skadligt utan tvärtom berikar maten?
-Hur vet man vilket som är nyttigt mögel, det kan man väl se på färgen, om det t.ex. är grönt är det väl nyttigt?
-Hur sjuk blir man om man äter mögel på en smörgås?
 
 
 
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

mummss :)

Svar: Om jag förstår dig rätt nu, så menar du att du gillar mögel? Då måste jag fråga vilken sort?
Anna Turesdotter

#2 - - Jessica Högberg:

Visst finns det bra och dåligt mögel!! Mögelostar tex är ju inte farligt... Jäst är en sorts mögel..Mögel är ju en sorts svamp.
Mögligt bröd bör slängas medans möglig ost (menar vanlig då) räcker med att ta bort möglet... svåra frågor det där=))

#3 - - Pernilla Emanuelsdotter :

Goa söta Anna, jag saknar dig väldigt mycket. Hoppas du kommer på eagle :-)

Gå in på livsmedelsverkets hemsida. Där står det vad du ska göra med olika sorters mat om de har möglat 👍