Kaffesvikt

God lördag! Det har sanne mig jag haft.
 
"Firade" midsommar i Gbg igår så jag sov hos syrran sen inatt och hade hela dagen med henne vilket var väldigt skönt och välbehövligt. Vi hade en sådan där dag som man kan ha ibland och oftast brukar ha ensam, men när man har den tillsammans blir den tio gånger trevligare. För att sammanfatta vad vi gjorde så åt vi och sov. Och varvade dessa två sysslor i en härlig kombination. En promenad blev det faktiskt också.
 
Kristina visade mig sin arbetsplats, kyrkogården vid Redbergsplatsen. En apstor kyrkogård, där bland annat nordens största grav ligger. Vi kollade på den och jag vart lite fundersam, men syrran försäkrade mig om att själva personen som låg där inte var lika stor som graven. Alltså han hade ju inte bara rum där graven låg utan ungefär som ett gigantiskt vardagsrum runtom. På en kulle låg 1800-tals kändisar, som Karin Boije och annat löst folk. Vi gick och tjingade på dessa och tog också vägen förbi min mormors föräldrar som faktiskt ligger där, hyfsat nära Boije. Status. 
 
Om du kan hitta det levande rådjuret på bilden ovan vinner du en chokladboll (men gissa innan imorgon kväll för då har jag med största sannorlikhet ätit upp dem). Lycka till!
 
Den här platsen kallar dom för cirkeln och statyn i mitten handlade någonting om att döden inte är kall och hård. Jag vet inte om jag håller med.
 
Sen tog jag en kaffe på perrongen, och fick ont i huvudet. För mig funkar det där tydligen tvärtom med kaffe och huvudvärk, så det är nog lika bra att fortsätta skippa det som jag brukar. Jag tyckte om min tågresa hem. Jag satte mig och började prata med en kille som satt mittemot. Han var sjysst och sen kom det två personer till som började prata med oss. Så vi satt typ och snacka hela vägen hem. Jag gillar såntdär, spontant sällskap på tåg är underskattat. 
 
Nu har jag vart hemma ett tag och är sådär seg och trött, men go och nöjd. Det är ju huvudsaken tycker jag.
 
Är jag sugen på att diska? Man kan ju alltid försöka intala sig det så kanske man kommer nånvart. Nu ska jag fortsätta den här mys-dagen med disk-o vid diskhon. Hejhå